Tuesday 29 March 2016

Contoh Surat Bisnis Bahasa Inggris 2

Mrs Matty Jenkyns
Personnel Manager
Manchester General Hospital
Hollbrook Avenue
ManchesteR, MN1 5BJ.

Dear Mrs Jenkyns,
I am looking for a placement within a hospital environment from June to September of this year. I am writing to you as I understand that Manchester General Hospital may have appropriate vacancies available. I have a strong interest in laboratory procedures and clinical diagnostics which I understand are predominantly carried out at this hospital. As I live only 5 miles from your site, travel and accommodation would not be a problem for me.
I first became interested in the hospital environment after a school visit to your site.  I was taken on a tour around the laboratories where the differing techniques used in testing clinical samples for patients were demonstrated.  Since then, discussion with my careers adviser has confirmed my decision to aim for a career in this field.
Through my degree course, I have been able to develop my interest in biochemistry, whilst improving my laboratory skills along with my numeracy skills. I have gained some experience in HPLC and have good computing skills, having used several scientific databases. I achieved 68% in my first year examinations and am hoping to achieve a high 2:1 for my course work this year. While at University, I have also been able to utilise my skills in working with people through a variety of vacation jobs. My work at a busy insurance office was valuable in teaching me the importance of ascertaining customers’ needs and providing clear and accurate information.
I would be most grateful if you could consider me for any suitable positions. I will be available for interview at any time and am at my home address in Cranford from late May onwards. At all other times I can be contacted at my college address. Please find enclosed my CV where you will find further information.

Yours sincerely
Rosalind Franklin

ARTINYA :

Mrs Matty Jenkyns
Manajer Personalia
Rumah Sakit Umum Manchester
Hollbrook Street
Manchester, MN1 5BJ.

Sayang Mrs Jenkyns,
Saya mencari penempatan dalam lingkungan rumah sakit dari Juni hingga September tahun ini. Saya menulis kepada Anda karena saya mengerti bahwa Rumah Sakit Umum Manchester mungkin memiliki lowongan yang sesuai tersedia. Saya memiliki minat yang kuat dalam prosedur laboratorium dan diagnostik klinis yang saya mengerti didominasi dilakukan di rumah sakit ini. Aku yang hidup hanya 5 mil dari situs Anda, perjalanan dan akomodasi tidak akan menjadi masalah bagi saya.
Saya pertama kali tertarik pada lingkungan rumah sakit setelah kunjungan sekolah ke situs Anda. Aku dibawa pada tur di sekitar laboratorium di mana teknik yang berbeda digunakan dalam pengujian sampel klinis untuk pasien yang ditunjukkan. Sejak itu, diskusi dengan penasihat karir saya telah mengkonfirmasi keputusan saya untuk tujuan untuk karir di bidang ini.
Melalui program gelar saya, saya telah mampu mengembangkan minat saya dalam biokimia, sementara meningkatkan keterampilan laboratorium saya bersama dengan keterampilan berhitung saya. Saya telah mendapatkan beberapa pengalaman dalam HPLC dan memiliki kemampuan komputasi yang baik, setelah digunakan beberapa database ilmiah. Aku mencapai 68% dalam ujian tahun pertama saya dan saya berharap untuk mencapai tinggi 2: 1 untuk kursus pekerjaan saya tahun ini. Sementara di Universitas, saya juga telah mampu memanfaatkan keterampilan saya dalam bekerja dengan orang-orang melalui berbagai pekerjaan liburan. pekerjaan saya di kantor asuransi sibuk adalah berharga dalam mengajar saya pentingnya memastikan kebutuhan pelanggan dan memberikan informasi yang jelas dan akurat.
Saya akan sangat berterima kasih jika Anda dapat mempertimbangkan saya untuk setiap posisi yang cocok. Aku akan tersedia untuk wawancara setiap saat dan saya di alamat rumah saya di Cranford dari akhir Mei dan seterusnya. Pada waktu yang lain saya bisa dihubungi di alamat kuliah saya. Silakan menemukan tertutup CV saya di mana Anda akan menemukan informasi lebih lanjut.

Dengan hormat
Rosalind Franklin

No comments:

Post a Comment